Minä ja Espanja

Yksin. Minä Espanjassa. Jokaisen pitäisi joskus viettää aikaa yksin. Me ollaan pidetty Heikin kanssa kimppaa jo 14 vuotta, enkä ole koskaan reissannut yksin Suomen kamaran ulkopuolella.

Olen ensimmäistä kertaa reissussa yksin. Ilman tukiverkkoa, ilman ympäristöä ja ihmisiä, jotka määrittelevät ja ovat tavallaan osa identiteettiäni. Ainoa mitä mulla on mukana on minä itse, kiipeilykengät ja pussi mankkaa. Olen tavannut parissa päivässä lukuisia ihmisiä ympäri Eurooppaa, kiivennyt sormenpäiden nahat ja hartiat rikki. Olen haahuillut kylillä hitaasti maleksien. Yksinäinen turisti. Ja joka hetki toivon, että voisin jakaa näkemäni ja kokemani Heikin kanssa. Silloin tietää, että toinen on sielunkumppani.

Mutta herkistelyt sikseen. Tänään kiipeilen. Toivon että sormenpäissä riittää vielä nahkaa. Toivon että tapaan taas siistejä ja mielenkiintoisia ihmisiä. Tänään nautin vain tästä päivästä.

Aamukävelyllä muurilla #Albarracin


Kommentit

Suositut tekstit