Liha paranee riippuessaan: Beastmaker 1000 ja Lapis Rolly Balls

No mä sain vihdoin Heikiltä mun synttärilahjani ja synttäreistä onkin aikaa jo lähes kuukausi. Joululahjaa odottelen muuten vielä... Mikä tekiskään kiipeilijän onnellisemmaksi kuin Beastmaker ja Rolly Ballsit? No eipä paljon mikään, paitsi ehkä matka Lofooteille tai Dolomiiteille. Ja arvatkaa onko tämäkin lahja sarjassa "ostan itselleni jotain kivaa, josta vaimokin ehkä tykkää." Mieheni onneksi tykkään!

Joo siis vaikka tämä onkin vain tonttusarjalainen, niin kyllähän tolla muutaman vuoden treenaile ja toivottavasti sit voi siirtyäkin sille toiselle laudalle. Beastmaker ei ole vielä löytänyt meiltä himasta paikkaa.

Mut mun lempitreenini on leuanvedot. Ja Rolly Ballseilla on yksinkertaisesti ihan mahtavaa vedellä leukoja. Mulla ei oo ollu himassa leuanvetotankoa tai mitään muutakaan mahdollisuutta apinoida, joten oon jo tovin haaveillut noista Rolly Ballseista. Oma pikku boulderseinäkin ois kova homma. Nilkkapainot vielä, niin pääsen ihan oikeesti vetää leukaa. Sain pallukat kokoa Large, lähinnä ajatuksena oli, että pienten pallukoiden ympäriltä saa paremman otteen, nää isot olis "släbimmät". En ole ihan varma, mut ehdottoman tyytyväinen olen. Meillä on vanhastaa makkarin oviaukossa koukut (Heikki meinas, et siinä on ollu lasten keinu, no mä vähän meinasin, et on siinä jokin toinenkin keinu voinut olla...) ja sain ne fiksattua niihin. Otin vanhoista jatkoista säästetyt slingit ja Campin ketjulukot ja avot!

Mä en jaksa toistella säntillisesti mitään treenikuvioita, kunhan roikuskelen ja vetelen leukoja. Paitsi sit jos nostan punttia - se on tarkkaa hommaa se.

Mun lempitreeni eli leuanvedot! Nyt voinkin sitten vedellä leukoja ihan koska vaan. Vasta kuvista tajusin, että mun leuanvetoasento on jotenkin koominen - jalat harallaan :D

Lapis Rolly Balls. Tietekin koossa Large! Yllätyin tosin, kun mukana ei tullut mitään kiinnikkeitä.

Beastmaker 1000.
"Tonttusarja (1000 series) on kevyin jäsen Beastmaker-perheessä. Tämä lauta on tarkoitettu niille, joille kiipeily on uudempi tuttavuus ja 2000-sarjan otelaudalta tulisi turpaan niin, että tukka pöllyäisi. Tämän otelaudan pitäisi riittää viitosesta yläseiskoihin asti (, jos yhden käden roikunnat lasketaan mukaan). Tässä otelaudassa ei myöskään ole monoja, eikä muitakaan julmuuksia, jotka löytyvät 2000-sarjan laudasta. Sen sijaan olemme lätkäisseet otelautaan pari emäkahvaa, joissa on kiva roikuskella ja repiä leukoja.

Tämä lauta on "salainen ase", kun haluat kehittyä vähän nopeammin kuin kaverisi ja/tai tahdot pistää heidät ihmettelemään, mistä ovat karhun voimat forkkuihisi hiipineet." Lähde: Boulderkeskus

Kommentit

  1. Mä haluaisin myös nuo Lapsy Rolls:it. Tosi ihana tehdä niillä leuanvetoja. Ja myös tuon boardin.
    Mä en vain tiedä miten ja mihin ne kiinnittää kotona koska seinät ovat betonia ja betoni poraa en omista.

    Vitsi sulla on muuten ihana keho..olen vähän kade!!

    VastaaPoista
  2. Sitten vaan joku mies asentamaan ne, kai porankin saa jostain lainaksi? Meillä oli onneksi koukut valmiina palloja varten :) Ja pallot on tosi hyvät! Mä en vaan tiedä kestääkö meidän seinät tota Beastmakeria.

    VastaaPoista
  3. Katto on myöskin hyvä paikka kiinnittää nuo pallerot jos muuta paikkaa ei talosta löydy. Koukulla olevat ankkurit kattoon ja itse laitoin 60cm nauhalenkit millä ne pallot on katon koukuissa kiinni. Vähän kyllä jännitti kestääkö nuo ankkurit, mutta kyllä ne 70kg ruhoni ainakin kestivät.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit